Το Πρόγραμμα Σπουδών έχει ως κάτωθι:
Εισαγωγή στον προγραμματισμό με Python, τύποι δεδομένων, εντολές εισόδου/εξόδου, εντολές ελέγχου και επαναλήψεων, συναρτήσεις.
Δομές δεδομένων, διαχείριση δεδομένων, προεπεξεργασία δεδομένων και τεχνικές οπτικοποίησης δεδομένων.
Ανάλυση χρονοσειρών, υπολογισμός ακραίων τιμών, διαχείριση εκλιπόντων τιμών και εφαρμογές, διαχείριση χώρου δεδομένων και μετασχηματισμοί
Εφαρμογές Μηχανικής Μάθησης: ταξινόμηση (classification) και ομαδοποίηση (clustering)
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος και των εργασιών του, οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
Διαλέξεις με φυσική παρουσία (πρόσωπο με πρόσωπο – Εργαστηριακό Μάθημα)
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Η εργαστηριακή εκπαίδευση πραγματοποιείται αξιοποιώντας τη γλώσσα προγραμματισμού Python καθώς και το περιβάλλον ανάπτυξης Google Colab. Η περιγραφή όλων των εξεταζόμενων εννοιών πραγματοποιείται μέσω της συγγραφής κώδικα.
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού (διαφάνειες, προγράμματα λογισμικού, ασκήσεις, βοηθητικό υλικό) στην ιστοσελίδα του μαθήματος (eClass).
Χρήση ανακοινώσεων μέσω eClass. Επίσης, υπάρχει επικοινωνία μέσω email.
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική/Αγγλικά
Μέθοδοι αξιολόγησης: Γραπτές εξετάσεις (100%)
Μέθοδοι Γραπτής Αξιολόγησης: Η εξέταση πραγματοποιείται στο εργαστήριο και αφορά στην επίλυση προβλήματος μέσω προγράμματος Python
Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Εισαγωγή στον αντικειμενοστρεφή τρόπο σκέψης ως προσέγγιση για τη μοντελοποίηση προβλημάτων και την επίλυσή τους μέσω γλωσσών προγραμματισμού
Θεμελιώδεις έννοιες του αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού: Μοντελοποίηση οντοτήτων του πραγματικού κόσμου. Αντικείμενα και Κλάσεις.
Εισαγωγή στη γλώσσα προγραμματισμού Java: Συντακτικό και Χαρακτηριστικά της γλώσσας, μεταβλητές, τύποι δεδομένων και παραστάσεις. ∆ομές ελέγχου.
∆ημιουργία κλάσεων και κατασκευή αντικειμένων. Κατασκευαστές και Μέθοδοι κλάσεων. Κλήση μεθόδων επί αντικειμένων. Αρχή της ενσωμάτωσης.
Συσχετίσεις μεταξύ κλάσεων. Συνδέσεις μεταξύ αντικειμένων. Η έννοια της αναφοράς (reference).
Αλληλεπίδραση μεταξύ αντικειμένων: αποστολή μηνυμάτων – κλήση μεθόδων.
Κληρονομικότητα και Πολυμορφισμός. Χρήση αφαιρέσεων και διασυνδέσεων. Αρχή της Υποκατάστασης.
Γραφική ∆ιασύνδεση Χρήση (GUI) και χειρισμός συμβάντων.
Διασύνδεση κλάσεων του πεδίου του προβλήματος και κλάσεων γραφικής διασύνδεσης. Ανάπτυξη
προγραμμάτων πλήρους λειτουργικότητας.
Χειρισμός αρχείων (κειμένου & δυαδικών).
Διασύνδεση με Βάσεις Δεδομένων
Εκφράσεις λάμδα
Χρήση αποθετηρίων λογισμικού (Git)
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος και των εργασιών του, οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
Διαλέξεις με φυσική παρουσία (πρόσωπο με πρόσωπο – Εργαστηριακό Μάθημα)
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Η εργαστηριακή εκπαίδευση πραγματοποιείται αξιοποιώντας τη γλώσσα προγραμματισμού Java καθώς και ολοκληρωμένο περιβάλλον ανάπτυξης λογισμικού (Eclipse IDE). Η περιγραφή όλων των εξεταζόμενων εννοιών πραγματοποιείται μέσω της ανάπτυξης λογισμικού και επίδειξης εννοιών επί προγραμμάτων.
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού (διαφάνειες, προγράμματα λογισμικού, ασκήσεις, βοηθητικό υλικό) στην ιστοσελίδα του μαθήματος (eClass). Χρήση ανακοινώσεων μέσω eClass. Επίσης, υπάρχει επικοινωνία μέσω email.
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική/Αγγλικά
Μέθοδοι αξιολόγησης: Γραπτές εξετάσεις
Μέθοδοι Γραπτής Αξιολόγησης: Η εξέταση πραγματοποιείται στο εργαστήριο και αφορά στην επίλυση προβλήματος μέσω προγράμματος Java
Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος και των εργασιών του, οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
Διαλέξεις με φυσική παρουσία (πρόσωπο με πρόσωπο – Εργαστηριακό
Μάθημα)
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Η εργαστηριακή εκπαίδευση πραγματοποιείται αξιοποιώντας εργαλεία σχεδίασης και σύνδεσης με σχεσιακά συστήματα διαχείρισης δεδομένων (CASE), τη γλώσσα ορισμού και διαχείρισης δεδομένων SQL. Η περιγραφή όλων των εξεταζόμενων εννοιών πραγματοποιείται μέσω μελετών περίπτωσης και χρήσης των σχετικών εργαλείων αλλά και συγγραφής κώδικα.
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού (διαφάνειες, προγράμματα λογισμικού,ασκήσεις, βοηθητικό υλικό) στην ιστοσελίδα του μαθήματος (eClass). Χρήση ανακοινώσεων μέσω eClass. Επίσης, υπάρχει επικοινωνία μέσω email.
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική/Αγγλικά
Μέθοδοι αξιολόγησης: Γραπτές εξετάσεις – 100%
Μέθοδοι Γραπτής Αξιολόγησης: Η εξέταση αφορά σε ασκήσεις και στην επίλυση προβλημάτων με χρήση SQL.
Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του
μαθήματος
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Η δομή οργάνωσης του μαθήματος περιλαμβάνει τις ακόλουθες κύριες θεματικές ενότητες:
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
Το εν λόγω μάθημα αποσκοπεί μεταξύ άλλων στην ανάπτυξη των ακόλουθων γενικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων:
Διαλέξεις με φυσική παρουσία (πρόσωπο με πρόσωπο)
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Η διδασκαλία πραγματοποιείται με τη χρήση διαφανειών (αρχεία PowerPoint), καθώς και πλατφόρμας μάθησης (eClass) ενώ ο διδάσκων διαμοιράζει αρχεία, αναρτά εργασίες, παρέχει ανάδραση κλπ.
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού (διαφάνειες, επιστημονικά άρθρα, ασκήσεις, case studies κτλ.) στην ιστοσελίδα του μαθήματος (eClass). Χρήση ανακοινώσεων μέσω eClass. Επίσης, υπάρχει επικοινωνία μέσω email.
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική
Μέθοδοι αξιολόγησης: Γραπτές Εξετάσεις – 100%
Η Τελική Εξέταση περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και/ή ερωτήσεις ανάπτυξης.
Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος.
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Η δομή οργάνωσης του μαθήματος περιλαμβάνει τις ακόλουθες ενδεικτικές θεματικές ενότητες:
Οι θεματικές ενότητες δύνανται να διαφοροποιούνται με στόχο να παραμένουν επίκαιρες με βάση τις εξελίξεις της τεχνολογίας.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
Το εν λόγω μάθημα αποσκοπεί μεταξύ άλλων στην ανάπτυξη των ακόλουθων γενικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων:
Διαλέξεις με φυσική παρουσία (πρόσωπο με πρόσωπο)
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Η διδασκαλία πραγματοποιείται με τη χρήση διαφανειών (αρχεία PowerPoint), καθώς και πλατφόρμας μάθησης (eClass) ενώ ο διδάσκων διαμοιράζει αρχεία, αναρτά εργασίες, παρέχει ανάδραση κλπ.
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού (διαφάνειες, επιστημονικά άρθρα, ασκήσεις, case studies κτλ.) στην ιστοσελίδα του μαθήματος (eClass). Χρήση ανακοινώσεων μέσω eClass. Επίσης, υπάρχει επικοινωνία μέσω email.
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική
Μέθοδοι αξιολόγησης: Γραπτές Εξετάσεις ή Εργασίες – 100%
Η Τελική Εξέταση περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και/ή ερωτήσεις ανάπτυξης.
Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος.
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Η δομή οργάνωσης του μαθήματος περιλαμβάνει τις ακόλουθες κύριες θεματικές ενότητες:
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
Το εν λόγω μάθημα αποσκοπεί μεταξύ άλλων στην ανάπτυξη των ακόλουθων γενικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων:
Διαλέξεις με φυσική παρουσία (πρόσωπο με πρόσωπο)
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Η διδασκαλία πραγματοποιείται με τη χρήση διαφανειών (αρχεία PowerPoint), καθώς και πλατφόρμας μάθησης (eClass) ενώ ο διδάσκων διαμοιράζει αρχεία, αναρτά εργασίες, παρέχει ανάδραση κλπ.
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Eργαστηριακή εκπαίδευση στη χρήση IDE για συγγραφή κώδικα Python και Java, περιβάλλοντος βάσεων δεδομένων και χρήση πληροφοριακών συστημάτων διοίκησης. Παραδείγματα: Google Colab, JetBrains PyCharm, mySQL, SAP S/4HANA, WordPress, Salesforce, Tableau, κλπ.
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού (διαφάνειες, επιστημονικά άρθρα, ασκήσεις, case studies κτλ.) στην ιστοσελίδα του μαθήματος (eClass). Χρήση ανακοινώσεων μέσω eClass. Επίσης, υπάρχει επικοινωνία μέσω email.
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική
Μέθοδοι αξιολόγησης: Ατομικές Εργασίες – 100%
Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος.
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Η δομή οργάνωσης του μαθήματος περιλαμβάνει τις ακόλουθες κύριες θεματικές ενότητες:
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
Το εν λόγω μάθημα αποσκοπεί μεταξύ άλλων στην ανάπτυξη των ακόλουθων γενικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων:
Διαλέξεις με φυσική παρουσία (πρόσωπο με πρόσωπο)
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Η διδασκαλία πραγματοποιείται με τη χρήση διαφανειών (αρχεία PowerPoint), καθώς και πλατφόρμας μάθησης (eClass) ενώ ο διδάσκων διαμοιράζει αρχεία, αναρτά εργασίες, παρέχει ανάδραση κλπ.
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού (διαφάνειες, επιστημονικά άρθρα, ασκήσεις, case studies κτλ.) στην ιστοσελίδα του μαθήματος (eClass). Χρήση ανακοινώσεων μέσω eClass. Επίσης, υπάρχει επικοινωνία μέσω email.
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική/Αγγλική
Μέθοδοι αξιολόγησης: Εργασίες: 100% (με τη μορφή Δημόσιας Παρουσίασης / Προφορικής εξέτασης)
Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος.
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
Σημειώσεις:
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Η δομή οργάνωσης του μαθήματος περιλαμβάνει αρχικά την ακόλουθη θεματική ενότητα:
Στη συνέχεια, οι φοιτητές θα χωριστούν και θα εργαστούν σε ομάδες (π.χ. 5-6 ατόμων) με την καθοδήγηση ενός συμβούλου που θα τους ανατεθεί για την αξιοποίηση Επιχειρησιακών Συστημάτων Λογισμικού ώστε να επιτευχθεί ένας επιχειρηματικός στόχος. Η καθοδήγηση θα γίνεται μέσα από ωριαίες εβδομαδιαίες συναντήσεις κάθε ομάδας με τον σύμβουλο-καθηγητή της. Ο ρόλος του συμβούλου (tutor) είναι να καθοδηγεί και να διευκολύνει την ομάδα να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που σχετίζονται αρχικά με τη λειτουργία της ομάδας και στη συνέχεια με την επίτευξη των στόχων του έργου. Συγκεκριμένα, οι ομάδες εργάζονται ανεξάρτητα στα παρακάτω:
Κάθε εβδομάδα, η ομάδα παρουσιάζει την πρόοδο της στον καθηγητής ο οποίος την βοηθά και την καθοδηγεί ώστε να παραμείνει εντός των στόχων του έργου.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
Το εν λόγω μάθημα αποσκοπεί μεταξύ άλλων στην ανάπτυξη των ακόλουθων γενικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων:
Διαλέξεις με φυσική παρουσία (πρόσωπο με πρόσωπο)
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Η διδασκαλία πραγματοποιείται με τη χρήση διαφανειών (αρχεία PowerPoint), καθώς και πλατφόρμας μάθησης (eClass) ενώ ο διδάσκων διαμοιράζει αρχεία, αναρτά εργασίες, παρέχει ανάδραση κλπ.
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Ότι κάθε φορά απαιτείται από το έργο σχετικά με διαχείριση έργων, προγραμματισμό, βάσεις δεδομένων και επιχειρησιακά πληροφοριακά συστήματα.
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού (διαφάνειες, επιστημονικά άρθρα, ασκήσεις, case studies κτλ.) στην ιστοσελίδα του μαθήματος (eClass). Χρήση ανακοινώσεων μέσω eClass. Επίσης, υπάρχει επικοινωνία μέσω email.
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική
Μέθοδοι αξιολόγησης: Ομαδική Εργασία – 100%
Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος. Θα αξιολογηθεί η οργάνωση και λειτουργία της ομάδας, οι ενδιάμεσες παρουσιάσεις, και η ποιότητα του τελικού παραδοτέου.
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
Το μάθημα καλύπτει την ακόλουθη ύλη:
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος και των εργασιών του, οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
Διαλέξεις με φυσική παρουσία (πρόσωπο με πρόσωπο – Εργαστηριακό
Μάθημα)
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εκπαίδευση
Χρήση code editors, package managers, libraries & frameworks
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού (διαφάνειες, εργαστηριακές ασκήσεις,
βοηθητικό υλικό) στην ιστοσελίδα του μαθήματος (eClass). Χρήση
ανακοινώσεων μέσω eClass. Επίσης, υπάρχει επικοινωνία μέσω email.
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική/Αγγλικά
Μέθοδοι αξιολόγησης: Γραπτές/εργαστηριακές εξετάσεις – 100%
Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του
μαθήματος
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Το μάθημα καλύπτει την ακόλουθη ύλη:
Το μάθημα έχει ως γενικό στόχο την κατανόηση και εξοικείωση με τις τεχνολογίες, εφαρμογές και έννοιες της υπολογιστικής νέφους, καθώς και με τεχνολογίες υπηρεσιών του Παγκόσμιου Ιστού. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος και των εργασιών του, οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
Διαλέξεις με φυσική παρουσία (πρόσωπο με πρόσωπο – Εργαστηριακό
Μάθημα)
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εκπαίδευση
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών, όπως πλατφόρμες
διαχείρισης υπολογιστικών νεφών (π.χ. OpenStack, Kubernetes), και
επόπτες εικονικοποιημένων εξυπηρετητών (π.χ. Citrix Hypervisor)
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού (διαφάνειες, εργαστηριακές ασκήσεις,
βοηθητικό υλικό) στην ιστοσελίδα του μαθήματος (eClass). Χρήση
ανακοινώσεων μέσω eClass. Επίσης, υπάρχει επικοινωνία μέσω email.
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική/Αγγλικά
Μέθοδοι αξιολόγησης: Γραπτή εργασία – Γραπτές εξετάσεις
Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του
μαθήματος
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος και των εργασιών του, οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
Διαλέξεις με φυσική παρουσία (πρόσωπο με πρόσωπο – Εργαστηριακό
Μάθημα)
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Η εργαστηριακή εκπαίδευση πραγματοποιείται αξιοποιώντας τη γλώσσα
προγραμματισμού Java καθώς και ολοκληρωμένο περιβάλλον ανάπτυξης
λογισμικού (IDE). Θα χρησιμοποιηθούν CASE tools για τη σχεδίαση
διαγραμμάτων UML. Η περιγραφή όλων των εξεταζόμενων εννοιών
πραγματοποιείται μέσω της ανάπτυξης λογισμικού.
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού (διαφάνειες, προγράμματα λογισμικού,
ασκήσεις, βοηθητικό υλικό) στην ιστοσελίδα του μαθήματος (eClass).
Χρήση ανακοινώσεων μέσω eClass. Επίσης, υπάρχει επικοινωνία μέσω
email.
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική/Αγγλικά
Μέθοδοι αξιολόγησης: Γραπτές εξετάσεις (80%) – Αξιολόγηση εργασιών ανάλυσης και σχεδίασης συστημάτων (20%)
Μέθοδοι Γραπτής Αξιολόγησης: Η εξέταση πραγματοποιείται στο εργαστήριο.
Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Οι Επιχειρησιακές Διαδικασίες (ΕΔ) αποτελούν επιστημονικό πεδίο το οποίο δύναται να μελετηθεί από τη σκοπιά της Πληροφορικής. Ο κύκλος ζωής μιας ΕΔ εμπεριέχει διάφορα στάδια: αναγνώριση, μοντελοποίηση, ανάλυση, προσομοίωση, βελτιστοποίηση, ανασχεδιασμό και αυτοματοποίηση.
Το μάθημα προσεγγίζει το ζήτημα της υποστήριξης των διαδικασιών από μια ευρύτερη οπτική, ενσωματώνοντας διαφορετικούς τύπους ανάλυσης (π.χ. προσομοίωση, επαλήθευση και εξόρυξη διαδικασιών) και εστιάζει τόσο την αρχική αποτύπωση και μοντελοποίηση μιας επιχειρησιακής διαδικασίας χρησιμοποιώντας τυποποιημένες μεθόδους (formal modeling methods) και εργαλεία, όσο και τον ανασχεδιασμό και την βελτιστοποίηση του μοντέλου.
Αντικείμενο μελέτης για το προτεινόμενο μάθημα είναι: οι τυποποιημένες γλώσσες επιχειρησιακών διαδικασιών (business process languages), οι τεχνικές μοντελοποίησης, οι μεθοδολογίες αναδιοργάνωσης (redesign) και
ανασχεδιασμού (reengineering) με αλγορίθμους. Στο μάθημα θα εισαχθούν οι αρχές, μεθοδολογίες, εργαλεία και παραδείγματα εφαρμογής επιχειρησιακής μοντελοποίησης. Οι θεωρητικές παρουσιάσεις υποστηρίζονται από πρακτική εξάσκηση δημιουργίας επιχειρησιακών μοντέλων από τους φοιτητές με τη βοήθεια επιμέρους εργαστηριακών ασκήσεων. Συγκεκριμένοι τομείς εξειδίκευσης είναι οι παρακάτω:
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να μοντελοποιούν επιχειρησιακές διαδικασίες με BPMN (ενδεικτικά εργαλεία Bizagi Modeler, Camunda Modeler), να διενεργούν προσομοιώσεις (ενδεικτικό εργαλείο: Simul8) ώστε να επιβεβαιωθεί η λειτουργικότητα και χρηστικότητα των μοντέλων, καθώς και να διαμορφώνουν και να αυτοματοποιούν επιχειρηματικές αποφάσεις μέσω του προτύπου DMN.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος και των εργασιών του, οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
Διαλέξεις με φυσική παρουσία (πρόσωπο με πρόσωπο – Εργαστηριακό
Μάθημα)
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Η εργαστηριακή εκπαίδευση πραγματοποιείται αξιοποιώντας
εξειδικευμένα λογισμικά μοντελοποίησης, προσομοίωσης και εκτέλεσης
επιχειρησιακών διαδικασιών που βρίσκονται εγκατεστημένα στα
εργαστήρια του Τμήματος (π.χ. Camunda modeler, Bizagi modeler).
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού (διαφάνειες, προγράμματα λογισμικού,
ασκήσεις, βοηθητικό υλικό) στην ιστοσελίδα του μαθήματος. Χρήση
ανακοινώσεων μέσω google classroom. Επίσης, υπάρχει επικοινωνία
μέσω email.
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική/Αγγλικά
Μέθοδοι αξιολόγησης: Γραπτές εξετάσεις (100%)
Μέθοδοι Γραπτής Αξιολόγησης: Η εξέταση πραγματοποιείται στο εργαστήριο. Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος. Η αξιολόγηση των φοιτητών προκύπτει κατά 100% από την τελική εξέταση.
Οι φοιτητές ενημερώνονται από την 1η διάλεξη σχετικά με τις υποχρεώσεις, την πολιτική βαθμολόγησης και τις απαιτήσεις των εβδομαδιαίων ασκήσεων.
Μετά το πέρας των εξετάσεων, οι βαθμοί εξετάσεων και ασκήσεων
ανακοινώνονται στο Google Classroom ως πρόσθετο στοιχείο
ανατροφοδότησης σχετικά με την τελική επίδοση των φοιτητών.
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Η δομή οργάνωσης του μαθήματος περιλαμβάνει τις ακόλουθες ενδεικτικές θεματικές ενότητες:
Οι θεματικές ενότητες δύνανται να διαφοροποιούνται με στόχο να παραμένουν επίκαιρες μεn βάση τις εξελίξεις της τεχνολογίας.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
Το εν λόγω μάθημα αποσκοπεί μεταξύ άλλων στην ανάπτυξη των ακόλουθων γενικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων:
Διαλέξεις με φυσική παρουσία (πρόσωπο με πρόσωπο)
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Η διδασκαλία πραγματοποιείται με τη χρήση διαφανειών (αρχεία PowerPoint), καθώς και πλατφόρμας μάθησης (eClass) ενώ ο διδάσκων διαμοιράζει αρχεία, αναρτά εργασίες, παρέχει ανάδραση κλπ.
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού (διαφάνειες, επιστημονικά άρθρα, ασκήσεις, case studies κτλ.) στην ιστοσελίδα του μαθήματος (eClass). Χρήση ανακοινώσεων μέσω eClass. Επίσης, υπάρχει επικοινωνία μέσω email.
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική
Μέθοδοι αξιολόγησης: Γραπτές Εξετάσεις ή Εργασίες – 100%
Η Τελική Εξέταση περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και/ή ερωτήσεις ανάπτυξης.
Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος.
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Η δομή οργάνωσης του μαθήματος περιλαμβάνει τις ακόλουθες κύριες θεματικές ενότητες:
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
Το εν λόγω μάθημα αποσκοπεί μεταξύ άλλων στην ανάπτυξη των ακόλουθων γενικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων:
Διαλέξεις με φυσική παρουσία (πρόσωπο με πρόσωπο)
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Η διδασκαλία πραγματοποιείται με τη χρήση διαφανειών (αρχεία PowerPoint), καθώς και πλατφόρμας μάθησης (eClass) ενώ ο διδάσκων διαμοιράζει αρχεία, αναρτά εργασίες, παρέχει ανάδραση κλπ.
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Eργαστηριακή εκπαίδευση σε τεχνικές και εργαλεία π.χ. για HTML, JavaScript, Node.js, React, Kubernetes, εικονικοποίηση, ΒΡΜΝ κλπ.
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού (διαφάνειες, επιστημονικά άρθρα, ασκήσεις, case studies κτλ.) στην
ιστοσελίδα του μαθήματος (eClass). Χρήση ανακοινώσεων μέσω eClass. Επίσης, υπάρχει επικοινωνία μέσω email.
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική
Μέθοδοι αξιολόγησης: Ατομικές Εργασίες – 100%
Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος.
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Η δομή οργάνωσης του μαθήματος περιλαμβάνει τις ακόλουθες κύριες θεματικές ενότητες:
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
Το εν λόγω μάθημα αποσκοπεί μεταξύ άλλων στην ανάπτυξη των ακόλουθων γενικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων:
Διαλέξεις με φυσική παρουσία (πρόσωπο με πρόσωπο)
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Η διδασκαλία πραγματοποιείται με τη χρήση διαφανειών (αρχεία PowerPoint), καθώς και πλατφόρμας μάθησης (eClass) ενώ ο διδάσκων διαμοιράζει αρχεία, αναρτά εργασίες, παρέχει ανάδραση κλπ.
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού (διαφάνειες, επιστημονικά άρθρα, ασκήσεις, case studies κτλ.) στην ιστοσελίδα του μαθήματος (eClass). Χρήση ανακοινώσεων μέσω eClass. Επίσης, υπάρχει επικοινωνία μέσω email.
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική/ Αγγλική
Μέθοδοι αξιολόγησης: Εργασίες – 100% (με τη μορφή Δημόσιας Παρουσίασης / Προφορικής εξέτασης)
Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος.
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
Σημειώσεις:
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Το συγκεντρωτικό έργο έχει την ίδια στόχευση και δομή με το αντίστοιχο έργο του Α’ εξαμήνου. Ωστόσο, εδώ ο στόχος είναι η ανάπτυξη μιας εφαρμογής, αξιοποιώντας τις γνώσεις προγραμματισμού που αποκομίζεται από τα μαθήματα του εξαμήνου.
Από την αρχή του εξαμήνου, οι φοιτητές χωρίζονται σε ομάδες (π.χ. 5-6 ατόμων), σε κάθε ομάδα ανατίθεται ένας σύμβουλος-καθηγητής και υπάρχουν εβδομαδιαίες συναντήσεις κάθε ομάδας με τον σύμβουλο-καθηγητή για καθοδήγηση και έλεγχο προόδου. Οι ομάδες εργάζονται σε ένα έργο υλοποίησης ενός ΕΣΛ και αξιοποιούν τις γνώσεις που αποκτούν στα υπόλοιπα μαθήματα του εξαμήνου σύμφωνα με τις αρχές της προβληματοκεντρικής μάθησης (problem-based learning). Συγκεκριμένα, οι ομάδες εργάζονται ανεξάρτητα στα παρακάτω:
Κάθε εβδομάδα, η ομάδα παρουσιάζει την πρόοδο της στον καθηγητής ο οποίος την βοηθά και την καθοδηγεί ώστε να παραμείνει εντός των στόχων του έργου.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
Το εν λόγω μάθημα αποσκοπεί μεταξύ άλλων στην ανάπτυξη των ακόλουθων γενικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων:
Διαλέξεις με φυσική παρουσία (πρόσωπο με πρόσωπο)
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Η διδασκαλία πραγματοποιείται με τη χρήση διαφανειών (αρχεία PowerPoint), καθώς και πλατφόρμας μάθησης (eClass) ενώ ο διδάσκων διαμοιράζει αρχεία, αναρτά εργασίες, παρέχει ανάδραση κλπ.
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Ότι κάθε φορά απαιτείται από το έργο σχετικά με διαχείριση έργων, προγραμματισμό, βάσεις δεδομένων και επιχειρησιακά πληροφοριακά συστήματα.
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού (διαφάνειες, επιστημονικά άρθρα, ασκήσεις, case studies κτλ.) στην ιστοσελίδα του μαθήματος (eClass). Χρήση ανακοινώσεων μέσω eClass. Επίσης, υπάρχει επικοινωνία μέσω email.
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική
Μέθοδοι αξιολόγησης: Ομαδική Εργασία – 100%
Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος. Θα αξιολογηθεί η οργάνωση και λειτουργία της ομάδας, οι ενδιάμεσες παρουσιάσεις, και η ποιότητα του τελικού παραδοτέου.
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
Συναφή Επιστημονικά Περιοδικά